WION STC nieuwsbrief maart 2015
RKC WION
Max Planckplaats 300
3068 ZH Rotterdam
010-4219160

       @RKCwion
       RKC WION


WION STC nieuwsbrief maart 2015

Het zaalseizoen zit er  (voor bijna alle ploegen) weer op. Terugkijkend kunnen we denk ik zeggen dat we een heel goed zaalseizoen gedraaid hebben met zijn allen.

  • WION 1 heeft zich prima weten te plaatsen in de top 3 van de 1e klasse. Het 2e is door het kampioenschap volgend seizoen ook weer terug in de R 1e klasse.
  • WION 3 wist zich in het laatste weekend door een prima wedstrijd neer te zetten veilig te spelen en zullen dus ook volgend seizoen uitkomen in de R 2e klasse.
  • WION 4 had het niet altijd even makkelijk, maar wist zich ook netjes te handhaven in de R 3e klasse.
  • WION 5 had het lastig in de poule, maar zorgden er wel voor dat ze als nr 6 eindigden in de poule.
  • Voor WION 6 was het afgelopen weekend onverwacht al feest. Door verlies van mede koploper en de duidelijke overwinning van WION 6 zelf werden zij kampioen! Het is leuk om te zien hoe enthousiast deze jonge groep spelers met elkaar zijn en dat dit dan uiteindelijk ook nog goede resultaten geeft is helemaal leuk!
    WION 6 Kampioen

    WION 6 Kampioen

Na deze mooie terugblik is het tijd om vooruit te kijken. Binnen de STC zullen er een aantal zaken gaan veranderen. Zo weten jullie denk ik wel dat Marjan en Nathalie beiden zwanger zijn en nu gaan genieten van hun verlof. Scheidsrechterszaken wordt over genomen door Jolande Kuurstra en het wedstrijdsecretariaat zal 2e helft veld door Evelien Verkaik verzorgt worden. Afschrijven kan nog steeds via de mail : wzsenioren@wion.nl of via de telefoon: 0624461088, maar liever niet natuurlijk en graag voor donderdagavond 20.00 uur.

Daarnaast hebben Marjan, Nathalie en Lisette aangegeven volgend seizoen hun functie als vrijwilliger binnen de STC te zullen neerleggen. Natuurlijk vind ik het erg jammer dat zij zullen stoppen, maar begrijp hun keuzes. Via deze weg wil hun heel erg bedanken voor hun enthousiasme en inzet van de afgelopen jaren! Marjolein van de Ent zou starten bij de STC, maar heeft hier toch van afgezien. En ondanks dat ik het een hele moeilijke beslissing vond, is het voor mij ook tijd geworden om mijn taken van de STC na dit seizoen neer te leggen. Het opstarten van een eigen praktijk en een gezellig, maar druk gezin vraagt op dit moment zoveel tijd van mij dat ik deze zaken niet meer met de STC werkzaamheden kan combineren.

Dit maakt dat we ernstig op zoek zijn naar invulling van verschillende functies binnen de STC. Natuurlijk zijn we al hard op zoek naar vrijwilligers om bepaalde functies in te vullen, maar mochten jullie het leuk vinden om iets voor je vereniging te betekenen, schroom dan niet om eens aan de STC te denken.

Het afgelopen jaar zijn we bezig geweest met het inventariseren of er behoefte is om op zaterdag te gaan spelen. Daarnaast is de selectie commissie (Lisette, Wendy en Bernard) afgelopen maanden ook bij iedereen langs geweest om te inventariseren hoe e.e.a. loopt en wat voor plannen de spelers voor volgend seizoen hebben. Hier is nuttige informatie uit gekomen waar we verder mee kunnen. Voor wat betreft het zaterdag of zondag vraagstuk voor nu is in ieder geval voor de 1e selectie besloten dat zij volgend seizoen zullen deelnemen aan de zaterdag competitie. Er zal in ieder geval ook met meerdere teams nog op de zondag gespeeld blijven worden. Afhankelijk van hoeveel teams we kunnen opgeven / hoe de ploegindeling zal zijn, zal er mogelijk nog 1 team extra op zaterdag gaan spelen.

Tot zover weer deze nieuwsbrief, hieronder nog het oefenprogramma en de trainingen. Mochten er nog vragen zijn dan weten jullie ons te vinden! (Weet dat jullie ook altijd welkom zijn op het open baar halfuurtje van de TC-vergaderingen)

Groetjes Mirte (ook namens Nathalie, Marjan en Lisette)

Oefenprogramma / training 2e helft veld 2015

12 maart              trainen 2e selectie           20:30 uur

17 maart              trainen 1e selectie           20:45 uur                                                                                                                          trainen 3e selectie                20:30 uur

18 maart              WION G1 – WION 1        20:00 uur             demonstratie wedstrijd in de open week

19 maart              trainen 1e selectie           20:45 uur                                                                                                                          trainen 2e selectie                21:00 uur             (ivm open week start training later)

Zaterdag 21 maart oefenwedstrijden WION 1, 2 en 3

IJsselvogels 3 – WION 3                               15:30 uur

IJsselvogels 2 – WION 2                               14:00 uur

IJsselvogels 1 – WION 1                               15:30 uur

Zondag 22 maart oefenwedstrijden WION 4, 5 en 6

HKV 7 – WION 5                              12:00 uur

Phoenix 6 – WION 5                      13:00 uur

HKV 6 – WION 4                              12:00 uur

Dinsdag 24 maart oefenwedstrijden WION 1 en 2

KOAG 1 – WION 1                           21:00 uur

KOAG 2 – WION 2                           19:30 uur

24 maart              trainen 3e selectie 20:30 uur ( evt nog oefenwedstrijd voor WION 6)

26 maart              trainen 1e selectie           20:45 uur

trainen 2e selectie           20:30 uur

28/ 29 maart start 2e helft veldcompetitie

Ander nieuws
Op de laatste bestuursvergadering (11-10-2021) kwamen de volgende punten aan de orde: OPROEP: Wie van onze leden en/of ouders willen…Lees meer
BURGERPANEL ROTTERDAM NIEUWE HUURDER BIJ RKC WION Maandag 11 oktober hebben we als RKC WION weer een nieuwe huurder mogen…Lees meer
Zoals eerder al gemeld zou ik jullie bij veranderingen op de hoogte houden. Raad eens... er is een verandering! 😊…Lees meer
SUCCESVOLLE OPEN DAG RKC WION 25 SEPTEMBER Na weken van voorbereiding was het zaterdag zover. De Open Dag RKC WION…Lees meer
Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 14438 [post_author] => 3 [post_date] => 2021-10-14 11:49:09 [post_date_gmt] => 2021-10-14 09:49:09 [post_content] => Op de laatste bestuursvergadering (11-10-2021) kwamen de volgende punten aan de orde:
  • OPROEP: Wie van onze leden en/of ouders willen graag meedenken over de inhoud van de nieuwe website?  
  • Het bestuur heeft gesproken over de financiën die op de aankomende ALV gecommuniceerd gaan worden. 
  • Ook gaat op deze ALV het Jeugdbestuur een aan de leden vertellen wat zij de afgelopen tijd gedaan hebben en wat de toekomstplannen zijn. 
  • Er is met blijdschap stilgestaan bij alle evenementen die eraan komen op het WION-complex, zie agenda op de website.  
  • In de kantine en op het terras komen oranje containers te staan waarin pet-flesjes ingeleverd kunnen worden. Het ingezamelde bedrag komt ten goede aan een nader te bepalen doel.  
Met vriendelijke groet, Bo Seip-van Tigchelhoven Secretaris RKC WION Mail: bo.seip@wion.nl [post_title] => Waarover Spraken Zij [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => waarover-spraken-zij-26 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-10-14 11:49:09 [post_modified_gmt] => 2021-10-14 09:49:09 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://wion.nl/?p=14438 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 14429 [post_author] => 3 [post_date] => 2021-10-11 16:10:12 [post_date_gmt] => 2021-10-11 14:10:12 [post_content] => [post_title] => CN Activiteiten [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => cn-activiteiten-3 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-10-12 23:42:10 [post_modified_gmt] => 2021-10-12 21:42:10 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://wion.nl/?p=14429 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 14423 [post_author] => 3 [post_date] => 2021-10-11 15:27:23 [post_date_gmt] => 2021-10-11 13:27:23 [post_content] => BURGERPANEL ROTTERDAM NIEUWE HUURDER BIJ RKC WION Maandag 11 oktober hebben we als RKC WION weer een nieuwe huurder mogen begroeten. Burgerpanel Rotterdam zal maandelijks gebruik maken van de commissieruimte voor hun periodieke overleg. Het Burgerpanel Rotterdam geeft gevraagd en ongevraagd advies aan het College van Burgemeester en Wethouders van Rotterdam. Centraal staat de beoordeling en bevordering van de dienstverlening van de gemeente. Tevens staat burgerparticipatie hoog in het vaandel. De ongeveer 25 leden van het panel zijn onafhankelijk, kritisch en Rotterdams. Voorafgaand aan de eerste bijeenkomst van Burgerpanel Rotterdam op de nieuwe locatie vond de ondertekening van de huurovereenkomst plaats. Onder toeziend oog van Els Bijlsma (Coördinator Verhuur Accommodatie RKC WION) werd deze namens Burgerpanel Rotterdam ondertekend door Herman Groeneveld en Sylvia Lobbe, terwijl Rob van Son en Jokus Stapersma namens RKC WION hun handtekening hebben gezet. Direct na de ondertekening werd een aanvang gemaakt met de vergadering. We heten Burgerpanel Rotterdam natuurlijk van harte welkom op ons complex en hopen dat ze zich snel thuis zullen voelen bij ons. Namens Marketing, Teun Bijlsma   [post_title] => BURGERPANEL ROTTERDAM NIEUWE HUURDER [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => burgerpanel-rotterdam-nieuwe-huurder [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-10-11 15:27:23 [post_modified_gmt] => 2021-10-11 13:27:23 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://wion.nl/?p=14423 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 14387 [post_author] => 4 [post_date] => 2021-09-29 21:56:42 [post_date_gmt] => 2021-09-29 19:56:42 [post_content] => Zoals eerder al gemeld zou ik jullie bij veranderingen op de hoogte houden. Raad eens... er is een verandering! 😊 Vanmorgen, woensdag 29 september 2021, is een team hard aan het werk gegaan om de kantine gereed te maken zodat bezoekers weer binnen kunnen worden ontvangen. Het weer wordt kouder, de dagen korter en er zal wat regelmatiger een buitje uit de lucht komen vallen. Het is dus erg prettig als we onze leden en bezoekers een plek binnen kunnen aanbieden. Helaas is dat nog niet mogelijk zonder het inmiddels bekende en soms zelf beruchte CoronaToegangsBewijs (CTB). Persoonlijk ben ik er geen voorstander van om onze eigen leden te verplichten een CTB te tonen om in de kantine wat te mogen eten en drinken, maar momenteel is het de enige manier om dit aan te kunnen bieden. Daarom gaat per direct het volgende in:
  • Het horecagedeelte is een speciaal daarvoor aangewezen ruimte binnen de kantine. Deze ruimte is afgescheiden door linten en/of kettingen. De ingang van het horecagedeelte is hetzelfde als de officiële ingang van de kantine
  • De ingang bij de schuifpui is enkel voor de afhaal/garderobe
  • Iedereen vanaf 13 jaar die in het horecagedeelte is dient in het bezit van een CoronaToegangsBewijs (CTB) te zijn. Dit is altijd een QR code (op telefoon of uitgeprint) die door het barpersoneel gescand kan worden. Weet je niet goed hoe je aan een QR code kan komen, hier de uitleg. Daaronder wordt verstaan:
    • Bewijs van inenting
    • Negatief testbewijs, max 24 uur oud
    • Bewijs dat u Corona heeft gehad
  • Controle vindt plaats bij de bar. Loop daar dus eerst heen voor u een plekje zoekt
  • Wij werken met vrijwilligers. Als er niemand is die het ziet zitten om gasten te controleren op een geldige code (en dus ook de toegang tot het horecagedeelte moet ontzeggen bij een rood scherm) is het horecagedeelte gesloten en kan er alleen afgehaald worden. Graag uw begrip hiervoor.
  • Onder het horecagedeelte vallen ook de toiletten in de kantine. Bezoekers van ons complex zonder CTB kunnen in de kleedkamers of op het invalidentoilet in het halletje terecht.
  • Er is geen verplichting meer om een vaste zitplaats te hebben. Dit geldt zowel voor binnen als buiten.
  • Buiten zal een partytent geplaatst worden (ws vanaf donderdag 30-09-2021)
Let op dat bij de controle ook uw identiteitsbewijs gevraagd kan worden. Hou deze dan ook vast gereed. Dit geldt voor iedereen boven de 14 jaar. Het gaat u allen goed, stay safe and stay happy! Groeten, Erik Fresen [post_title] => De Corona Courant [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => de-corona-courant-26 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-09-30 11:31:27 [post_modified_gmt] => 2021-09-30 09:31:27 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://wion.nl/?p=14387 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 14372 [post_author] => 3 [post_date] => 2021-09-27 10:25:47 [post_date_gmt] => 2021-09-27 08:25:47 [post_content] => SUCCESVOLLE OPEN DAG RKC WION 25 SEPTEMBER Na weken van voorbereiding was het zaterdag zover. De Open Dag RKC WION 2021. De werkgroep Ledenwerving heeft in samenwerking met diverse andere commissies veel werk verzet om van deze dag een succes te maken. Bij de Gebiedscommissie werd succesvol een subsidieaanvraag ingediend, er zijn flyers ontworpen en op diverse plaatsen uitgedeeld en een leuk programma opgezet waar voor jong en oud wat te doen was. Opzet was om Ommoord in beweging te krijgen. De dag begon al prima door het heerlijke nazomerweer. Alsof dat in de voorbereiding alvast zo was geregeld. In alle vroegte werd een springkussen opgezet en bij het clubgebouw werden tafels en stoelen naar buiten gezet om niet alleen lekker in de zon te kunnen zitten, maar om zodoende ook aan de nieuwe RIVM richtlijnen te kunnen voldoen. Daarnaast werd een informatiepunt ingericht en een popcornmachine in gereedheid gebracht. Het programma werd geopend door de jongste sporters van RKC WION, de Kangoeroe Club. Het blijft iedere keer weer een feest om te zien hoe enthousiast zowel de kinderen als de begeleiding een uurtje lekker bezig zijn met spel en beweging. In de WION hal werd daarna het programma voortgezet met activiteiten van KombiFit en Senioren Sportief. De toeloop begon wat matig, maar in de loop van de ochtend nam het aantal deelnemers toch toe. Hierbij was de badmintoninstuif ook een echte trekpleister. Bij het informatiepunt werden goody-bags uitgereikt aan belangstellenden met informatie over onze club en een leuk gadget dat ter beschikking was gesteld door onze hoofdsponsor Jumbo Le Febre. Ondertussen ging buiten het zonnetje steeds feller schijnen en werden de korfbalwedstrijden opgestart. Deze waren ook meteen een onderdeel van de presentatie van RKC WION. Dit was wellicht voor WION 1 een reden om zich in de kijker te spelen. Na een matige eerste helft wisten zij na de rust de wedstrijd volledig om te draaien en de winst naar zich toe te trekken. En mooi resultaat, de eerste punten en een passende afsluiting van de Open Dag 2021. En hoe kijken we op deze Open Dag 2021 terug? Voor mij met een heel positief gevoel. Na ruim anderhalf jaar bijna volledige stilstand als vereniging was het goed om te zien dat de organisatie weer een goed initiatief had laten zien. En al had de belangstelling best wat groter mogen zijn, het feit dat de gehele zaterdag weer ouderwets bruiste van activiteiten en gezelligheid was wellicht wel de grootste winst van deze dag. En het is gewoon na lange tijd weer geweldig om een artikel af te kunnen sluiten met het bedanken van iedereen die een bijdrage hebben geleverd aan het organiseren en laten slagen van deze dag. Namens Marketing, Teun Bijlsma [post_title] => OPEN DAG RKC WION [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => open-dag-rkc-wion [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-09-27 10:26:24 [post_modified_gmt] => 2021-09-27 08:26:24 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://wion.nl/?p=14372 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )
Foto's