Waarover spraken zij
RKC WION
Max Planckplaats 300
3068 ZH Rotterdam
010-4219160

       @RKCwion
       RKC WION


Waarover spraken zij

Maandag 10 februari is er een bestuursvergadering geweest. Deze vergadering verliep anders dan we van tevoren hadden bedacht, nl. met de mededeling dat Patrick van den Abeelen per direct zijn functie als voorzitter van de vereniging heeft neergelegd. Het afgelopen ½ jaar is voor Patrick zowel privé als bij de vereniging zwaar geweest en hij heeft aangegeven dat het voor hem, zijn gezondheid en zijn privé beter is om zijn taken neer te leggen. Maar ook voor de vereniging vindt hij het belangrijk dat deze met de juiste aandacht en energie bestuurd wordt. Het valt hem zwaar, maar uiteraard vinden wij dat hij hierin de juiste keuze heeft gemaakt. Dit levert echter wel een situatie op binnen het bestuur die ons tot handelen dwingt. Na het vertrek van Patrick hebben wij stilgestaan bij wat ons nu te doen staat.

Zowel op de jaarvergadering van 18 december als in de bestuursvergadering van januari is lang stilgestaan bij de capaciteit die momenteel in de vereniging beschikbaar is om alle taken te doen. Telkens wordt weer geconstateerd dat deze onvoldoende is om de lopende zaken netjes en goed af te handelen. Hier zijn we mee aan de slag gegaan en we zien dat op cruciale posities hiaten zijn ontstaan.

Binnen het bestuur missen we dit hele seizoen al een secretaris en nu ook een voorzitter. We weten dat Teun aan het eind van het seizoen stopt en ook Erik heeft aangegeven te stoppen met zijn bestuurstaken. Dit levert een situatie op die niet meer houdbaar is. Hierover willen we als bestuur met de vereniging in gesprek en wel op zo’n kort mogelijke termijn.

Financiën 2018-2019

Rondom de verantwoording van vorig seizoen zijn ondertussen een heel aantal stappen gemaakt. We gaan ervanuit dat de verantwoording eind februari rond is. Dit betekent dat we verwachten dat de kascontrole begin maart fiat kan geven over vorig seizoen.

Bijzondere Algemene Ledenvergadering

Bovenstaande punten heeft ons doen besluiten dat we snel een Bijzondere Algemene Ledenvergadering uitschrijven en wel op 18 maart 2020 om 20.00 uur bij WION. We hebben hier een drietal punten te bespreken, nl.:

1. Organisatie. Hoe gaan we om met de vacatures binnen WION en zeker met de vacatures op essentiële plekken binnen de vereniging.

2. Financiën. We doen de verantwoording over het vorig seizoen

3. Ontwikkeling. Wat komt er de komende periode op ons af en voor welke opgave staan we.

De uitnodiging zal ook worden gepubliceerd: 20200318-0 Agenda BALV 18 maart 2020

Vervanging

Het is duidelijk dat de nu ontstane situatie ons voor een grote uitdaging stelt. Een uitdaging die we met ons allen aan moeten gaan. Tegelijk is het zo dat er nu ook een andere rolverdeling nodig is. Deze is als volgt:

· Albert neemt de taken van de voorzitter (ad interim) voor dit seizoen op zich.

· Om ruimte in het pakket van Albert te creëren zullen de overige bestuursleden taken van Albert overnemen waar dat nodig is.

· De komende periode komt het bestuur tweewekelijks bij elkaar om de lopende zaken door te spreken.

Wij hopen op begrip als de komende periode sommige zaken niet helemaal vlekkeloos verlopen. Schroom echter niet om met ons het gesprek aan te gaan. Dit kan en mag altijd. Wij hopen ook dat de BALV van 18 maart ruim wordt bezocht en dat we met elkaar een passende oplossing gaan vinden. Hierbij rekenen we ook op uitgebreide aanwezigheid van ouders van (jeugd)leden die ons willen en kunnen ondersteunen in onze zoektocht naar oplossingen.

Teun, Erik, Lammert en Albert.

Ander nieuws
Algemeen: • Iedereen die naar het complex komt, heeft het protocol van het NOC*NSF (Protocol verantwoord sporten kinderen en jeugd)…Lees meer
Aan alle leden, ouders en andere betrokkenen van W.I.O.N., Eerder ben je uitgenodigd voor de bijeenkomst op 24 september a.s.…Lees meer
Beste leden, De kop is er af. Afgelopen weekend is de competitie begonnen. En hoewel op sportief gebied niet alle…Lees meer
AAN ALLE LEDEN, OUDERS EN ANDERE BETROKKENEN VAN W.I.O.N. Graag nodigen wij je uit om op deze avond aanwezig te…Lees meer
Beste leden, We gaan nu echt beginnen. Komend weekend start de competitie met 5 thuiswedstrijden. Er kunnen daardoor momenten ontstaan…Lees meer
Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 13594 [post_author] => 3 [post_date] => 2020-09-18 20:38:24 [post_date_gmt] => 2020-09-18 18:38:24 [post_content] => Algemeen: • Iedereen die naar het complex komt, heeft het protocol van het NOC*NSF (Protocol verantwoord sporten kinderen en jeugd) én hun eigen sportbond (KNKV, NHV, BNL, enz.) (samen met ouders) gelezen.  • Iedereen die naar het complex komt is bekend met de regels die door het RIVM zijn uitgevaardigd • Gebruik je gezonde verstand Complex: • Beide hekken mogen zowel als in- als uitgang gebruikt worden. Hou rekening met de voorrangregels (zie borden) • Het terras is afgebakend. Als men daar gebruik van maakt, dient men een zitplek te hebben • Per kleedkamer zijn maximaal 6 personen van 18 jaar en ouder toegestaan Kantine (binnen en terras): • Registreer je (vrijwillig) voor mogelijk onderzoek als je op het terras of in de kantine gaat zitten • Op het terras en in de kantine dient iedereen te gaan zitten (tenzij op doortocht) • Aan alle picknicktafels op het terras mogen maximaal 4 personen zitten • De keuken is gesloten (ook voor tosti’s) • De kinderhoek is gesloten (wordt gebruikt als opslag) Trainers: • Trainers houden 1,5 meter afstand van kinderen vanaf 13 jaar en van elkaar • Na afloop van de training zorgen de trainers dat alle materialen gedesinfecteerd én opgeruimd (of overgedragen aan een volgende groep) worden Bezoekende sporters: • Bezoekende teams dienen zo snel mogelijk na de wedstrijd het complex te verlaten. Er mag natuurlijk wel gedouched en een drankje genuttigd worden ================================================= Deze URL wordt in de KNKV app getoond bij de wedstrijddetails van alle thuiswedstrijden. Let op: de link naar corona-regels is alleen zichtbaar in de nieuwste versie (5.3.3) van de KNKV app. [post_title] => Corona informatie WION [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => corona-informatie-wion [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2020-09-18 20:57:11 [post_modified_gmt] => 2020-09-18 18:57:11 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://wion.nl/?p=13594 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 13589 [post_author] => 3 [post_date] => 2020-09-16 18:07:42 [post_date_gmt] => 2020-09-16 16:07:42 [post_content] => Aan alle leden, ouders en andere betrokkenen van W.I.O.N., Eerder ben je uitgenodigd voor de bijeenkomst op 24 september a.s. om 20.00 uur in de kantine van W.I.O.N.. Helaas hebben we nog steeds te maken met de coronaperikelen. Daarom willen wij graag inzicht krijgen in de te verwachten opkomst. Het verzoek is daarom ons te laten weten of en zo ja met hoeveel personen je denkt te komen. Zou je dat ons zo spoedig mogelijk willen laten weten door het antwoord op deze vraag te mailen aan: info@wion.nl  Alvast bedankt!!! Hartelijke groet, Namens het bestuur van W.I.O.N. Albert Groeneveld Namens de werkgroep van de toekomst van W.I.O.N. Jan Aardoom [post_title] => Ben je er ook op de 24ste? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ben-je-er-ook-op-de-24ste [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2020-09-17 12:53:23 [post_modified_gmt] => 2020-09-17 10:53:23 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://wion.nl/?p=13589 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 13585 [post_author] => 3 [post_date] => 2020-09-10 19:28:29 [post_date_gmt] => 2020-09-10 17:28:29 [post_content] => Beste leden, De kop is er af. Afgelopen weekend is de competitie begonnen. En hoewel op sportief gebied niet alle teams met de punten naar huis gingen en ook niet alle punten bij Wion zijn gebleven moet ik iedereen wel een heel groot compliment geven! Zolang ik op Wion was heb ik bijna alleen maar goede dingen gezien. Op het terras en in de kantine werd gezeten, waar afstand gehouden kon worden is dat ook gehouden. Ouders spraken hun kinderen aan op gedrag, mensen spraken elkaar aan en ondanks alles was de sfeer opperbest. Natuurlijk was het niet 100%, maar dat is ook niet mogelijk. Qua nieuws over de regelgeving is er niet veel te melden, dus laat ik het hier maar bij. Tot de volgende keer weer. Hou dit vol met zijn allen!!! [post_title] => De Corona Courant [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => de-corona-courant-6 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2020-09-10 19:28:29 [post_modified_gmt] => 2020-09-10 17:28:29 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://wion.nl/?p=13585 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 13569 [post_author] => 4 [post_date] => 2020-09-07 14:31:51 [post_date_gmt] => 2020-09-07 12:31:51 [post_content] => AAN ALLE LEDEN, OUDERS EN ANDERE BETROKKENEN VAN W.I.O.N. Graag nodigen wij je uit om op deze avond aanwezig te zijn. Niet alleen de leden, maar ook ouders en alle betrokkenen van onze vereniging zijn welkom! Wat kun jij allemaal verwachten op deze avond?
  • De Werkgroep van de Toekomst W.I.O.N. zal een toelichting geven.
  • Behandeling van zaken, die thuishoren op de algemene ledenvergadering. Hiervoor krijg je ook nog officiële uitnodiging.
  • Een interactief programma, waarbij wij nadrukkelijk vragen om inbreng van jullie.
Voorbereiden op de avond? Als bijlage bij deze uitnodiging vind je een formulier. Wij zouden het erg fijn vinden als dit ingevuld wordt meegenomen op deze avond. Hartelijke groet, Namens het bestuur van W.I.O.N. Albert Groeneveld Namens de Werkgroep van de Toekomst van W.I.O.N. Jan Aardoom Download en print hier het invulformulier: Invulformulier de toekomst van WION.pdf [post_title] => Uitnodiging de toekomst van WION [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => uitnodiging-de-toekomst-van-wion [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2020-09-07 14:31:51 [post_modified_gmt] => 2020-09-07 12:31:51 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://wion.nl/?p=13569 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 13564 [post_author] => 3 [post_date] => 2020-09-03 19:45:11 [post_date_gmt] => 2020-09-03 17:45:11 [post_content] => Beste leden, We gaan nu echt beginnen. Komend weekend start de competitie met 5 thuiswedstrijden. Er kunnen daardoor momenten ontstaan dat er meerdere ploegen aanwezig zijn op het complex. Nog steeds vragen we iedereen verstandig te zijn en bij grote drukte goed na te denken of jouw aanwezigheid wel echt noodzakelijk is. Een kleine terugblik dan naar afgelopen weekend met oefenwedstrijden. Het was goed om te zien dat de meeste mensen zich aan de regels hielden en op het terras en in de kantine gingen zitten. Een aantal keer moesten mensen aangesproken worden en daar werd dan ook naar geluisterd. Daar word ik vrolijk van. Goed bezig allemaal! Inmiddels zijn de registratiepunten ingericht en kunnen bezoekers van het complex zich registreren op 2 punten (bij de officiële ingang en naast de wc’s). Deze registratie is volledig vrijwillig. Ben je met een groep, dan is het voldoende als 1 persoon zich registreert en de groepsgrootte aangeeft. Intussen zijn we ook het registreren via QR code aan het onderzoeken. Het zou dan ook zomaar kunnen dat we binnenkort ook op die manier kunnen registreren. Ik hou jullie op de hoogte. Hieronder nogmaals de belangrijkste ‘nieuwe’ regels:
  • Registreer je (vrijwillig) voor mogelijk onderzoek als je op het terras of in de kantine gaat zitten
  • Op het terras en in de kantine dient iedereen te gaan zitten (tenzij op doortocht)
  • Aan alle picknicktafels op het terras mogen maximaal 4 personen zitten
  • De keuken is gesloten (ook voor tosti’s)
  • De kinderhoek is gesloten (wordt gebruikt als opslag)
  • Per kleedkamer mogen maximaal 6 personen van 18 jaar en ouder tegelijk binnen zijn
  • Alle hekken mogen weer gebruikt worden als in- en uitgang. Houdt wel rekening met de voorrangsregels (zie de borden)
We moeten het met zijn allen doen!! Wij wensen jullie allemaal een mooie, gezellige, gezonde start van de competitie!! [post_title] => De Corona Courant [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => de-corona-courant-5 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2020-09-03 19:45:11 [post_modified_gmt] => 2020-09-03 17:45:11 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://wion.nl/?p=13564 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )
Foto's