Nieuwsbrief Jeugd TC juni 2020
RKC WION
Max Planckplaats 300
3068 ZH Rotterdam
010-4219160

       @RKCwion
       RKC WION


Nieuwsbrief Jeugd TC juni 2020

Beste jeugdspelers en ouders/verzorgers,

Nog een maandje en dan is het weer zomervakantie. Vanuit de JTC de laatste nieuwsbrief voor dit seizoen.

Met veel plezier hebben we afgelopen week gezien dat er een hoop vriendjes en vriendinnetjes mee gekomen zijn naar de trainingen. Ook de clinic van afgelopen zaterdag werd druk bezocht. Leuk om weer wat meer bedrijvigheid op het veld te zien op de zaterdag.

Vanaf donderdag 25 juni zal er voor de F t/m D getraind worden in de nieuwe samenstellingen. Donderdag 16 juli zal de laatste training zijn. In de laatste week van de zomervakantie starten de trainingen weer op. Daarover horen jullie in augustus meer.

Er zijn een aantal wijzigingen in de teamindeling gekomen door aantal uitschrijvingen en door nieuwe inschrijvingen van jeugdleden. Onderaan deze brief vinden jullie de nieuwe ploegindeling. De invulling van de trainers/coaches is nog niet rond, daarover zal later bericht komen. Ook de definitieve invulling van E1 en E2 volgt later.

Heel blij zijn wij om jullie te kunnen vertellen dat we voor volgend jaar invulling hebben gevonden voor de JTC. Maxim en Jaron gaan de taken van ons overnemen vanaf start seizoen 2020-2021.

Uiteraard zijn wij dit seizoen nog jullie aanspreekpunt. Frank, Kevin en Mirte zijn regelmatig op het veld te vinden, dus schiet een van ons aan als je vragen hebt.

Groetjes van de JTC, Albert, Frank, Kevin en Mirte

Ploegindeling seizoen 2020-2021

A1

Marije, Kim, Fleur, Monique, Alyssa

Maurice, Nathaniël, Thomas, Ramon, Sem

D1

Tamar, Liv, Zoë, Nienke, Noëlle, Danny, Samuel, Saber, Xavier, Keano

E 1/2

Sira, Lina, Lindsay, Lydia, Mette, Yishak, Sander, Ebeni, Lucas

F

Babette, Fenna, Dayton, Pjotr, Thomas, Medhanie

Kangoeroeklup

Reilly, Sanne, Eva, Feline, Evi, Bram, Bas, Lucas, Liam, Jesse

Ander nieuws
Voorafgaande aan de Ledenbijeenkomst op 24 september heeft de ondertekening plaats gevonden van de arbeidsovereenkomst tussen RKC WION en Danielle…Lees meer
Op donderdag 24 september heeft een wel heel bijzondere ledenbijeenkomst van RKC WION plaats gevonden. Aangezien heel veel leden gehoor…Lees meer
Vrijdag 25 september zijn de huurovereenkomsten ondertekend tussen RKC WION en twee nieuwe huurders, respectievelijk Bridge Club Ommoord Pas Fumer…Lees meer
Het is duidelijk: W.I.O.N. heeft echt een plek in de harten van heel veel WION-ners!! 75 mensen bezochten de (leden)bijeenkomst…Lees meer
Algemeen: • Iedereen die naar het complex komt, heeft het protocol van het NOC*NSF (Protocol verantwoord sporten kinderen en jeugd)…Lees meer
Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 13625 [post_author] => 3 [post_date] => 2020-09-28 10:00:49 [post_date_gmt] => 2020-09-28 08:00:49 [post_content] => Voorafgaande aan de Ledenbijeenkomst op 24 september heeft de ondertekening plaats gevonden van de arbeidsovereenkomst tussen RKC WION en Danielle Schol. Hiermee treed Danielle per 1 oktober in dienst als nieuwe Verenigingsmanager van RKC WION. Nadat Els Bijlsma had aangegeven dat ze na 6 jaar zou stoppen als Verenigingsmanager moest het bestuur op zoek naar een vervanger. Na een sollicitatieprocedure kwam Danielle als meest geschikte kandidaat naar voren en dus aangesteld als nieuwe Verenigingsmanager. Namens het bestuur werd de arbeidsovereenkomst ondertekend door voorzitter Albert Groeneveld. Danielle is uiteraard geen onbekende binnen WION. Jarenlang heeft zij in het shirt van WION gekorfbald en daarnaast ook diverse andere activiteiten voor de vereniging gedaan. Daardoor kent zij de club door en door en zal dus weinig tijd nodig hebben om zich in te werken. We wensen Danielle heel veel succes in deze nieuwe functie. Namens het bestuur, Teun Bijlsma [post_title] => DANIELLE SCHOL NIEUWE VERENIGINGSMANAGER RKC WION [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => danielle-schol-nieuwe-verenigingsmanager-rkc-wion [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2020-09-25 17:32:06 [post_modified_gmt] => 2020-09-25 15:32:06 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://wion.nl/?p=13625 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 13619 [post_author] => 3 [post_date] => 2020-09-27 10:00:20 [post_date_gmt] => 2020-09-27 08:00:20 [post_content] => Op donderdag 24 september heeft een wel heel bijzondere ledenbijeenkomst van RKC WION plaats gevonden. Aangezien heel veel leden gehoor hadden gegeven aan de oproep om deze bijeenkomst bij te wonen, werd besloten om de bijeenkomst te verplaatsen van het clubgebouw naar de hal. Op deze wijze kon volledig voldaan worden aan de RIVM richtlijnen en op een veilige manier vergaderd worden. Bijna 70 leden zaten verspreid in de hal en op de tribune, terwijl het bestuur een plekje op de middenstip had gekregen. De agenda van deze avond bestond uit twee delen. Allereerst was er ruimte voor de Algemene Ledenvergadering. Naast de reguliere agendapunten werd ook afscheid genomen van de bestuursleden Erik Fresen, Lammert Meijer en Teun Bijlsma en oud-voorzitter Patrick van den Abeelen. Deze laatste werd na goedkeuring van de vergadering benoemd als Lid van Verdienste van RKC WION. Ook waren er bloemen voor Els Bijlsma die na 6 jaar afscheid nam als Verenigingsmanager. Gelukkig konden er ook een aantal nieuwe vrijwilligers verwelkomt worden voor de kascontrole commissie. Ruud Kroon en Stephanie Degenaars zullen penningmeester taken op zich nemen. Het tweede deel van de bijeenkomst was geheel gereserveerd voor de Werkgroep Toekomst van WION. Deze werkgroep onder leiding van Jan Aardoom heeft de aanwezigen meegenomen op een reis naar een toekomstbestendig WION. Middels een presentatie en een interactief deel lieten de diverse leden van de werkgroep zien waar aan gewerkt gaat worden en wat inmiddels bereikt is. Aan het einde werden de gepresenteerde plannen met applaus ontvangen, hetgeen voor interim-voorzitter Albert Groeneveld een signaal was dat de vereniging achter deze plannen staat. Met een enthousiast slotwoord van oud-voorzitter Richard Schol Sr., waarin hij de vereniging opriep om gezamenlijk de schouders te zetten op de realisatie van de plannen van de Werkgroep Toekomst van WION werd deze toch wel bijzondere avond afgesloten. Namens het bestuur, Teun Bijlsma [post_title] => BIJZONDERE LEDENBIJEENKOMST RKC WION [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => bijzondere-ledenbijeenkomst-rkc-wion [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2020-09-27 15:19:53 [post_modified_gmt] => 2020-09-27 13:19:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://wion.nl/?p=13619 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 13611 [post_author] => 3 [post_date] => 2020-09-26 10:00:15 [post_date_gmt] => 2020-09-26 08:00:15 [post_content] => Vrijdag 25 september zijn de huurovereenkomsten ondertekend tussen RKC WION en twee nieuwe huurders, respectievelijk Bridge Club Ommoord Pas Fumer en Bridge Club Prins Alexander Stad. Beide clubs waren als gevolg van de coronacrisis op zoek naar een nieuwe speellocatie met voldoende ruimte om aan de RIVM richtlijnen te kunnen voldoen. De gewenste locatie werd uiteindelijk bij onze vereniging gevonden. Bridge Club Ommoord Pas Fumer zal op maandagmiddag aanwezig zijn, terwijl Bridge Club Prins Alexander Stad op vrijdagmiddag van ons clubgebouw gebruik gaat maken. Namens Bridge Club Ommoord Pas Fumer werd de huurovereenkomst door de heren Piet Goverde en Paul Verhoef ondertekend en voor Bridge Club Prins Alexander Stad door de heer Ton Eras. Namens RKC WION waren Els en Teun Bijlsma aanwezig. De huurovereenkomsten lopen tot en met 30 juni 2021. Uiteraard heten we de leden van beide bridgeverenigingen van harte welkom op het complex van WION en hopen dat ze zich snel bij ons thuis zullen voelen en veel speelplezier zullen beleven. Als RKC WION zijn we in ieder geval trots op deze nieuwe gebruikers van ons clubgebouw. Namens Marketing, Teun Bijlsma [post_title] => RKC WION BEGROET TWEE NIEUWE HUURDERS [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => rkc-wion-begroet-twee-nieuwe-huurders [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2020-09-25 17:18:10 [post_modified_gmt] => 2020-09-25 15:18:10 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://wion.nl/?p=13611 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 13605 [post_author] => 3 [post_date] => 2020-09-25 14:04:25 [post_date_gmt] => 2020-09-25 12:04:25 [post_content] => Het is duidelijk: W.I.O.N. heeft echt een plek in de harten van heel veel WION-ners!! 75 mensen bezochten de (leden)bijeenkomst op 24 september. En dat, ondanks de corona, in een sfeervol ingerichte sporthal. Klasse. Door de werkgroep van de toekomst van W.I.O.N. is een toelichting gegeven op het werkplan voor dit seizoen. De aanwezigen hebben met dit plan ingestemd. Het fundament is daarmee gelegd voor het toewerken naar een toekomstbestendige vereniging.  Daarnaast was er een interactief programma. Om in termen van de op die avond gebruikte metafoor te blijven: de busreis is begonnen op weg naar een toekomstbestendige vereniging. Voor de liefhebbers zijn het werkplan en de power-point presentatie hier te bekijken: Een aantal acties is in gang gezet. Twee hele belangrijke zijn in elk geval:
  1. zoektocht bemensing bestuursfuncties en andere belangrijke vacatures en
  2. ledenwerving
Daarnaast is de "ideeënbus" gepresenteerd. Deze is geplaatst in de kantine. Maak daar gebruik van als je suggesties hebt, opmerkingen of andere zaken. Ze worden opgepakt door een van de werkgroepen.  Verder gaat er nagedacht worden over de inschakeling van menskracht voor incidentele activiteiten. Activiteiten, die doorgaans weinig beslag leggen op tijd. In elk geval niet op structurele tijd.  En tot slot is het de bedoeling een werkgroep "dromers en denkers" te gaan oprichten. Doel: vrij, en zonder het op voorhand zien van leeuwen en beren op de weg, nadenken over hoe de ideale W.I.O.N.-vereniging er uit ziet.  De komende tijd ga je meer van ons horen!! Maar wacht dat niet af. Heb je belangstelling voor iets of wil je iets betekenen voor W.I.O.N. meld je dan aan bij een van de werkgroep leden. Namens de werkgroep van de toekomst van W.I.O.N., Jan Aardoom [post_title] => Terugblik op de (leden)bijeenkomst van 24 september 2020 [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => terugblik-op-de-ledenbijeenkomst-van-24-september-2020 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2020-09-25 14:04:25 [post_modified_gmt] => 2020-09-25 12:04:25 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://wion.nl/?p=13605 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 13594 [post_author] => 3 [post_date] => 2020-09-18 20:38:24 [post_date_gmt] => 2020-09-18 18:38:24 [post_content] => Algemeen: • Iedereen die naar het complex komt, heeft het protocol van het NOC*NSF (Protocol verantwoord sporten kinderen en jeugd) én hun eigen sportbond (KNKV, NHV, BNL, enz.) (samen met ouders) gelezen.  • Iedereen die naar het complex komt is bekend met de regels die door het RIVM zijn uitgevaardigd • Gebruik je gezonde verstand Complex: • Beide hekken mogen zowel als in- als uitgang gebruikt worden. Hou rekening met de voorrangregels (zie borden) • Het terras is afgebakend. Als men daar gebruik van maakt, dient men een zitplek te hebben • Per kleedkamer zijn maximaal 6 personen van 18 jaar en ouder toegestaan Kantine (binnen en terras): • Registreer je (vrijwillig) voor mogelijk onderzoek als je op het terras of in de kantine gaat zitten • Op het terras en in de kantine dient iedereen te gaan zitten (tenzij op doortocht) • Aan alle picknicktafels op het terras mogen maximaal 4 personen zitten • De keuken is gesloten (ook voor tosti’s) • De kinderhoek is gesloten (wordt gebruikt als opslag) Trainers: • Trainers houden 1,5 meter afstand van kinderen vanaf 13 jaar en van elkaar • Na afloop van de training zorgen de trainers dat alle materialen gedesinfecteerd én opgeruimd (of overgedragen aan een volgende groep) worden Bezoekende sporters: • Bezoekende teams dienen zo snel mogelijk na de wedstrijd het complex te verlaten. Er mag natuurlijk wel gedouched en een drankje genuttigd worden ================================================= Deze URL wordt in de KNKV app getoond bij de wedstrijddetails van alle thuiswedstrijden. Let op: de link naar corona-regels is alleen zichtbaar in de nieuwste versie (5.3.3) van de KNKV app. [post_title] => Corona informatie WION [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => corona-informatie-wion [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2020-09-18 20:57:11 [post_modified_gmt] => 2020-09-18 18:57:11 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://wion.nl/?p=13594 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )
Foto's