Zoals elke maand kijkt de Verenigingsmanager aan het begin van de maand terug op de werkzaamheden van afgelopen maand. Zo was er in november een overleg met de Werkgroep Ledenwerving, was WION vertegenwoordig bij de Sportnota Rotterdam en is de Verenigingsmanager de bij Workshop “Vinden van vrijwilligers” geweest. Maar er was nog veel meer.
Werkgroep Ledenwerving
Op 1 november met Albert Groeneveld en Eric Bax een bespreking gehad over structuele ledenwervingsactiviteiten.
Jaarlijks zullen we een viertal activiteiten gaan organiseren, namelijk:
GIGA Kangoeroedag (april/mei)
Clinics aan leerlingen van de basisscholen in Prins Alexander (groepen 3 tot en met 6) met aansluitend een schoolkorfbaltoernooi
Sportinstuif in zomervakantie (juli/augustus)
Vriendjes en vriendinnetjes-actie (september)
Er zullen nog leden/ouders benaderd worden om zitting te nemen in deze werkgroep.
Sportnota Rotterdam
Op zaterdag 14 november zijn Patrick v.d. Abeelen en ik naar de presentatie van de Sportnota
2017 – 2020 geweest. Belangrijk is om de jeugd te blijven inspireren om te sporten.
Bewegen moet een vast onderdeel in het Rotterdamse leven zijn, of je nu 12 bent of 82.
Workshop “Vinden van vrijwilligers”
In verband met het feit dat WION nog geen vrijwilligerscoördinator heeft, ben ik op 23 november naar de workshop geweest van Vrijwilligerswerk Rotterdam.
Zij hebben een nieuwe website gemaakt. Vacatures voor vrijwilligers kunnen wij op deze site plaatsen.
Communitybijeenkomst maandag 28 november
Patrick v.d. Abeelen en ik hebben op 28 november de door Sportsupport Rotterdam georganiseerde
Community bijeenkomst bijgewoond. Dit keer hebben we aan de workshop Netwerken deel genomen.
Kinderopvang BijDeHand
Gisteren een goed gesprek gehad met de locatie-manager van Kinderopvang Bijdehand, in Nesselande. Wij zullen voor hen ook clinics gaan organiseren. Uiteraard zijn we blij met deze nieuwe samenwerking.
Grote Clubactie
Afgelopen week zijn er nog 31 loten verkocht! Hartelijk dank hiervoor!
Donderdag 8 december is de trekking! De trekkingsuitslag wordt uiterlijk vrijdag 9 december 2016
gepubliceerd op de de website van de Grote Clubactie (www.clubactie.nl). Uiteraard zullen wij deze uitslag ook vermelden op de website en in de nieuwsbrief.
Volgende week zullen we ook laten hoeveel geld de Grote Clubactie WION heeft opgeleverd en
Britt von Rotz zal beloond worden voor de verkoop van 52 loten!
Els Bijlsma
Tot onze spijt moeten we jullie mededelen dat onze verenigingsmanager, Danielle Schol, per 1 maart haar functie heeft opgezegd. Wij vinden dit jammer, aangezien wij een meerwaarde zien in deze functie en wij meenden dat Danielle deze goed zou kunnen vervullen. Nu een half jaar later blijken de inzichten te verschillen, doet de corona/covid-19 pandemie zich gelden en kan Danielle niet de functie invullen, zoals ze dat graag zou doen.
Zelf verwoord Danielle dit als volgt:
Ik ben de uitdaging van verenigingsmanager aangegaan om deze mooie vereniging een stap verder te brengen.
Een halfjaar geleden had niemand kunnen inschatten, dat Corona zo'n grote impact zou hebben op de samenleving.
Ik verwacht dat Corona nog een lange periode onder ons zal zijn. Hierdoor kunnen evenementen, acties en grote sportactiviteiten niet plaatsvinden.
Omdat ik een betaalde functie heb, als verenigingsmanager, besluit ik door Corona mijn functie per 1 maart 2021 neer te leggen.
Sportieve groet en blijf gezond,
Danielle
Wij vinden het jammer dat Danielle dit zo ziet en zien haar dan ook met tegenzin vertrekken.
Gezien de huidige situatie waarin WION verkeert (druk bezig met de Werkgroep van de Toekomst, geen volwaardig bestuur, financiële perikelen die recht getrokken moeten worden, de corona/covid-19 pandemie), lijkt het ons niet verstandig om nu opnieuw te gaan werven voor een verenigingsmanager. Dit moet weer opgepakt worden zodra er weer een volwaardig bestuur is, wat hopelijk met de start van het nieuwe seizoen het geval is.
Het bestuur
RKC WION
Stand van zaken financiële verslaglegging Volgens de statuten van onze vereniging dient er binnen 6 maanden na afloop van het seizoen een jaarrekening te worden gepresenteerd. Tot op heden is dit nog niet gebeurd voor de seizoenen 2018-2019 en 2019-2020. Met dit bericht willen wij de leden informeren van de stand van zaken hierover. Als eerst een korte terugblik: In december 2019 is er door de penningmeester een jaarrekening 2018-2019 gepresenteerd aan de kascontrole-commissie (KC), die helaas te veel onduidelijkheden bevatte waardoor deze niet goedgekeurd kon worden. Op verzoek van de KC volgde er een gesprek tussen voorzitter, penningmeester en KC waarin de geconstateerde onvolkomenheden zijn besproken en de KC aanbevelingen heeft gegeven om de jaarrekening alsnog kloppend te maken. Uiteindelijk heeft de penningmeester in mei 2020 een herziene jaarrekening 2018-2019 opgeleverd, die direct door de KC is gecontroleerd. Uit deze controle kwamen wederom onduidelijkheden en vragen, welke zij de penningmeester per mail hebben doorgegeven. Medio augustus heeft de penningmeester zijn antwoorden naar de KC gestuurd, maar helaas leverde dit meer vragen op dan dat het duidelijkheid gaf. Naar aanleiding hiervan heeft de KC zijn zorgen geuit bij de voorzitter, een correcte jaarrekening is immers zeer van belang voor de vereniging. In de periode erna is hier veel over gesproken en uiteindelijk heeft de penningmeester zijn functie neergelegd. Op verzoek van het bestuur hebben ondergetekenden daarna hun hulp aangeboden om de administratie op orde te brengen en te zorgen dat de jaarrekeningen alsnog konden worden opgeleverd. Vrij snel bleek dat de wijze waarop de administratie in de boekhouding stond veel te wensen had overgelaten. Details zullen we jullie besparen, maar alle transacties over de periode 2018-2019 en daarna moesten opnieuw beoordeeld en waar nodig gecorrigeerd worden. Dit was een aardige klus, ook omdat het soms een zoektocht was naar de nodige bijbehorende facturen, declaraties etc. Op dit moment ligt er nog geen jaarrekening klaar om te presenteren, maar gelukkig zijn we wel vergevorderd met bovenstaande. Een deadline geven is lastig, ook omdat we op sommige momenten met externe partijen te maken hebben, maar het komt eraan! Op dit moment wordt de vereniging voornamelijk gestuurd door inkomende en uitgaande facturen en het banksaldo. Ondanks al het bovenstaande en het ontbreken van kantineomzet de laatste maanden door de Covid-maatregelen heeft WION tot op heden wel kans gezien alle financiële verplichtingen na te komen. Dat is natuurlijk heel belangrijk en we merkten ook ‘ in de wandelgangen’ dat dit sommige leden wel eens zorgen baarde. Het binnenkort presenteren van de jaarrekeningen zal natuurlijk niet direct de huidige situatie van WION beïnvloeden, maar dit zal wel de financiële basis moeten vormen voor de plannen voor onze toekomst! Groet, Ruud Kroon & Steffanie Degenaars Werkgroep Toekomst Wion De werkgroep is aan de slag met het zoeken naar bestuursleden via een belronde. We zijn nieuwsgierig en in blijde verwachting wat daar uit gaat komen.[post_title] => Waarover Spraken Zij [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => waarover-spraken-zij-18 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-02-12 09:59:08 [post_modified_gmt] => 2021-02-12 08:59:08 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://wion.nl/?p=13946 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )